Azi servim peşte!!

Aflată pe una din minunatele culmi ale dorinţei de afirmare la butoanele aragazului am decis să gătesc ceva simplu dar delios..Şi pentru că timpul nu era de partea mea iar mesenii erau critici de seamă (familia subsemnatei) iar postul Crăciunului e respectat de cei amintiţi mai sus ingredientul principal era fireşte peştele..

Nu orice fel de peşte fireşte,ci un pangasius..nu tu oase, nu tu chin pentru a-l eviscera (na domle ca adicţia pentru MasterChef dă roade)..doar că nu prefer peştele sub nici o formă gătită..dar iar mă iau cu vorba şi uit de unde am plecat..Aşadar pangasiusul e bine să îl luaţi gata filetat din orice supermarket..că bănuiesc că nu aveţi crescătorie pe acasă..

Mai aveţi nevoie de condimente: coriandru,rozmarin,boia dulce, sare şi piper..Aveţi grijă să nu puneţi prea mult din coriandru sau rozmarin -sunt foarte intense ca aromă şi riscaţi să nu mai simţiţi aroma peştelui..Eu am renunţat la rozmarin pentru că în Buzău nu găseşti decât dacă pe comandă..:-))) Odată unse fileurile cu puţin ulei ( de floarea soarelui că doar nu murim de la el) le condimentăm pe ambele părţi şi le lăsăm să se bucure de răsfăţ pentru circa 30 de minute în primitorul frigider..

După cele 30 de minute le pudrăm bine pe ambele părţi cu pesmet, încingem uleiul în tigaie (deşi se spune că e bine să le prăjiţi în ulei de măsline eu nu recomand asta pt că acesta e uşor amărui) şi purcedem la prăjirea peştelui..Circa 5 minute sunt suficiente pe fiecare parte, la foc mediu..Aţi terminat de prăjit? Trecem la sos..Se topeşte untul într-o tigaie, se adaugă după gust zeama de la o lămâie, se adaugă şi câteva fire de pătrunjel tocat şi puţină apă şi se amestecă până dă în clocot..

Şi ca să nu am reclamaţii pentru sos aveţi nevoie de fix 40 fr de unt, zeama de la o lămâie, 25 ml apă şi 4-5 fire de pătrunjel..Acestea fiind zise Poftă bună!

 

Pupici,

Ioana.

 

Leave a Reply

