Internship în jurnalism sau minciuna gogonată

Acum două săptămâni aflam de lansarea unui internship în jurnalism. Am trimis CV-ul și scrisoarea de intenție la adresa specificată pe site. Lunea trecută primeam o veste bună pe care o puteți vedea mai jos.

“Bună ziua! Începem cu felicitări! Ne bucurăm să vă anunțăm că, dacă ați primit acest mail, înseamnă că sunteți selectat pentru programul de internship pus la dispoziție de pnews.ro :)! Stagiul propriu-zis va începe, așa cum majoritatea știți deja, la 1 iunie. Vrem însă să ne cunoaștem înainte. De aceea, vă așteptăm sâmbătă, 26 mai, ora 10:00, la sediul redacției noastre, strada Iordache Golescu, numărul 17. Avem marea rugăminte de a confirma prezența printr-un reply la acest mail! În cazul în care nu puteți ajunge la această dată/ oră, vă rugăm să ne anunțați, găsim cu siguranță o formulă. Această întâlnire este însă obligatorie, vrem să ne cunoaștem cu fiecare dintre voi! Nu trebuie să veniți cu nimic la voi, cafeaua, apa și buna dispoziție le asigurăm noi, voi aduceți doar entuziasmul!”

Sâmbătă am fost la locația indicată în mail. Surprizele neplăcute abia aveau să înceapă. Eram în jur de 20 de tineri- aparent mai mulți decât se așteptau așa zișii profesioniști-. Nu ni s-au dat informații legate de ziarul online ce are să se lanseze de către câțiva oameni importanți din cadrul mass-media și a Facultății de Jurnalistică din București, dar ni s-a spus că fiind prea mulți- wtf păi nu știați câți trebuiesc selectați??- va trebui să dăm o probă scrisă. Logic că nu a știut nimeni care sunt criteriile de apreciere a articolelor. Trimiși pe teren în vederea adunării de informații catchy, reveniți la sediu și scris articole de maxim 1300 de caractere, cam așa se poate descrie experiența. Până joi trebuia să aflăm cine a fost selecționat. Și iată ce mail primesc azi.

“Bună ziua! Mulțumim încă o dată pentru interesul arătat față de proiect și pentru faptul că ați intrat în micul nostru joc🙂. Din păcate, așa cum v-am spus și atunci când ne-am întâlnit, numărul de locuri disponibile pentru acest internship este limitat. Astfel, regretăm să vă informăm că, în ceea ce privește acest program, nu vom avea ocazia de a colabora. Aceasta nu înseamnă că, pe viitor, atunci când se va ivi o nouă oportunitate, nu am putea lucra împreună. “

Voi ce mai înțelegeți? Cum să fii anunțat că începi un internship, apoi că trebuie să treci de o probă și în final că nu mai începi nimic.

Pupici,

Ioana

26 thoughts on “Internship în jurnalism sau minciuna gogonată

  1. Ţi-am trimis mail pe adresa de gmail din aceste comentarii, este a doua oară când avem un mic lucru în comun, nemulţumitor😦.

  2. Draga Oana, referitor la publicatia “Eater Magazine ” ce poti spune? Am vazut ca ai lucrat acolo. Parere sincera.

    • Off in ce situatie ma pui..Eu am lucrat acolo inca de la inceputul revistei, cand nimic nu era stabilit clar si cand nimeni din conducere nu avea o idee clara despre jurnalism. Recomand cu multa caldura sa nu te angajezi sub nici o forma acolo, indiferent de cat de grea e situatia ta materiala. Mai multe detalii iti pot da in mail daca vrei..Lasa-mi o adr de email..:)

  3. pnews nu este nimic altceva decat un alt proiect care isi propune sa ridice un site pe efortul si sudoarea studentilor, aflati in cautare de afirmare si, posibil job.
    eu as fi vrut de la jumatatea discursului sa ma ridic de pe scaun, dar am zis sa raman, mai mult din politete.
    inainte de proba de pe teren, le-am urat o zi buna si multa bafta pe viitor, apoi am plecat.
    acum pe bune, de ce as sta atatea ore la ei in redactie + deplasari pe teren fara sa am niciun castig de pe urma efortului meu?
    daca stateam o luna in practica la ei (nu putem vorbi de o perioada mai mare, avand in vedere ca nu este o publicatie cu activitate in spate- activitatea incepea odata cu a noastra) as fi inteles.
    dar sa lucrezi ca sclavul timp de un an si jumatate si abia atunci sa speri la “macar minimul pe economie” ca sa-l citez pe domnul orator, vorbim deja de cu totul altceva.
    as mai numi-o si bataie de joc.

  4. Si eu am fost selectata si apoi deselectata pentru internship-ul asta:D…aceleasi email-uri am primit si eu…. astazi mi-am amintit de minunatii pnews, am cautat ceva despre ei, ca din cate spuneau ar fi trebuit sa fie lansati acum…dar nimic…

  5. “astept” o adaugare in lista ta de mess, post corectare. Pur si simplu sunt plina de furie ca in specializarea de jurnalism exista doar asemenea programe de intership, voluntariat cu program full care nu te lasa nici la un second job dar nu te lasa nici sa traiesti :)) pentru ca nu poti sa traiesti fara sa iti “cumperi” cu bani fiecare zi, sau colaborare neplatita timp de 3-6luni si fara posibilitatea de angajare-in ce alta meserie s-a mai pomenit sa lucrezi fara plata?

    • eu nu prea stau din pacate pe mess, ci eventual pe chatul de la gmail..te cred si sunt de acord cu tine..din pacate asta e Romania, iar multi inteleg doar ca suntem suparate ca nu am trecut de proba de aptitudini..

  6. As avea o mare placere daca imi vei trimite un id ca o forma de contact. Am patit acelasi lucru. Am ramas surprinsa neplacut de acest mail pe care l-am primit si eu in acelasi format-evidenta totala de cuvinte putine ori dezinteres de la “domnii jurnalisti”- si nu am inteles care a fost miscare. Ce s-a dorit, cine a ramas, ce a insemnat aceasta minciuna gogonata!Pentru mai multe cuvinte acest un ad, cel putin castig un om dupa toata aceasta porcarie.

  7. apropo de bani, de acord, dar pana la urma vorbim (banuiesc) de gasirea unui job. or povestea asta cu internship-ul nu e chiar un pas inainte. nu zic ca ar trebui sa incerci la celelalte doua, doar ca exista optiuni. nu te cunosc, nu stiu ce facultate ai facut samd, spun doar ca un job e un job.

    cel mai probabil, au fost niste cetateni care au aruncat plasa cu internship-ul pt ca au nevoie de trepadusi prin redactie si au pastrat fetele cele mai dragute sau vreo prostie de genul asta. bine ca ai scris pe tema, vei fi probabil in top pe google, pt atunci cand cauta si altii detalii despre site-ul sau ziarul ala.

    • Un internship e ocazia perfecta pentru a invata de la oameni cu experienta..Nu cautam promovare, ci pur si simplu vreau sa trag cateva semnale de alarma pt a nu mai pati si altii la fel.

  8. scuze ca ma bag, dar in situatia in care exista doua “scoli de jurnalism”, mai exact tudor vornicu si intact media, care macar sunt sustinute de trusturi de presa, de ce ai ales sa te duci la un internship pentru o publicatie inca nelansata a carei singura prezenta online este un videoclip din care 90% din continut este din filme?

    nu vreau sa fiu rau, dar… zic si eu. miroase a teapa de pe site.

    • te-ai gandit ca multi aleg internshipuri din lipsa fondurilor necesare pentru a urma una din cele 2 scoli?la intact costa 1500 de euro..Sincer dinttr-un salariu de 1200 lei, cu o chirie de 150 de euro si costuri de existenta in Capitala, ti se pare ca mai raman fonduri?Din pacate nu provin dintr-o familie care sa aibe asemenea posibilitati materiale

      • Asa e, la Intact costa 1500 de euro si dureaza 3 luni, insa la Tudor Vornicu, in afara de faptul ca au un program de internship foarte bun costa cam tot atat (parca 1400 de euro), dar pentru ca dureaza 9 luni, au o faciltiate pentru plata in rate a cursurilor si o reducere de 10% in perioada asta. Asta stiu sigur pentru ca prietena mea tocmai a absolvit acum strategie si planificare medie si lucreaza deja la realitatea.

      • thanks for the info..momentan vreau sa ma inscriu la un curs de limba turca, sa imi gasesc un job si apoi sa strang banii pt curs..si tind sa urmez cursurile de la tudor vornicu..

  9. Acum citiva ani se faceau magarii d-astea cu scolile de modeling. Doar ca alea erau pe bani.😀 Cum se face ca inca mai crezi in “Duhul Baltii”? Ce-ai aflat despre pnews.ro in piata? Cine sint ei, ce background au… chestii d-astea. Sau te-ai grabit ca fata mare? :))

Leave a Reply

