Pofta de ceva special!

Nu știu zău cum funcționați voi pe o asemenea vreme, dar organismul meu pare să clacheze. Are chef de ceva dulce, dar nu foarte. Parcă ar gusta și ceva rafinat, dar nu prea fancy. Ar vrea un parfait de ciocolată și căpșuni, dar parcă are intoleranță la poțiuni savuroase. Cine să mai înțeleagă mofturile unui organism mult prea stresat?

Pe principiul omul când n-are ce face, citește cărți culinare de dimineață am tras cu ochiul în cartea Intelectuali la cratiță. Uitam să vă spun că îmi place enorm cartea, că am autografe pe ea- na că m-am și lăudat :)))- și că am citit-o râzând cu lacrimi. Ce rețeta mi-a căzut cu tronc? Șarlota Lidia a lui Marius Chivu mi s-a părut ideală pentru a alunga starea de amorțeală.

2 ouă întregi, dar fără coajă, și 3 gălbenușuri se bat cu 7 linguri de zahăr, puțină sare, și se amestecă, fără a se face cocoloașe, cu 9 linguri de făină. Până acum destul de simplu, dacă facem excepție de regula cu cocoloașele care se poate dovedi imposibil de ocolit. Așa că toarnă ușor, puțin câte puțin din făină în timp ce amesteci energic în bol. Se pun 1.5 litri de lapte la fiert, adăugându-se și coaja rasă a unei lămâi.

Cele 3 albușuri rămase, că doar alea 3 ouă conțineau și așa ceva, se bat cu 2 linguri de zahăr până se face o spumă care se ține tare, adică nu se scurge de pe lingură. În laptele fiert cu coaja de lămâie se adaugă compoziția rezultată la început, se aduce la fierbere, amestecându-se pentru a rezulta o pastă groasă, după care se pune la rece, de preferat în câteva boluri. Într-un vas se ard 3 linguri de zahăr, de parcă nu fusese grea proba cu cocoloașele.

Se toarnă compoziția de albușuri și zahăr peste zahărul ars, amestecându-se pentru a nu se transforma în caramel, și apoi se toarnă, în mod egal, peste bolurile cu crema fiartă și răcită de lapte și gălbenușuri. Ultimul pas: decorează cu cireșe sau vișine din dulceață și pune la rece, dacă reziști. Spune și un Mulțumesc Doamne că mi-ai dat atâta răbdare și că a ieșit perfect :)))

A mea stă frumos la rece că trebuie să plec să iau interviuri..Dar revin cu poze. Dacă rezistă fotografu la așa tentație :))

Pupici,

Ioana

One thought on “Pofta de ceva special!

Leave a Reply

