Abuz la CGS partea a 2-a

UPDATE (25.05.2012): Pagina de Facebook CGS Romania si profilul de Facebook CGS Romania Recrutari nu mai sunt de gasit in Facebook azi. Iar un angajat  din Bucuresti m-a anuntat ca blogul meu a fost blocat in reteaua de la birourile CGS. Mi-au confirmat inca 2 persoane prin comentarii.  Dar oare asta rezolva ceva?

Am promis ca revin cu vesti despre ce se va intampla la CGS Romania, in continuarea situatiei de ieri. Iata-le:

ÎNCĂ O ZI LA MUNCĂ

Ajuns la sediul CGS, la ora 9.30, cand incepe programul pe proiectul pe care lucreaza, Mihai este primit pe floor, dar nu are perimisiunea de a lucra, la fel ca si ieri.  Pe la ora 11 angajatii de pe proiectul Vodafone telesales – limba romana sunt informati ca toate mailurile au fost resetate si bazele de date cu arhiva de mailuri ale intregii echipe a fost stearsa. Fara nicio explicatie suplimentara. Echipa este chemata la sedinta si colegilor li se explica faptul ca de acum trebuie sa nu mai faca nimeni nicio greseala cu clientii, sa nu mai depaseasca nimeni  programul de pauze si…o sa fie bine. 5 oameni noi vin pentru angajare pe proiect, pentru ca echipa deja e in criza de membri. Dintre acestia 5, unul deja s-a razgandit… Timpul trece, amicul meu este sfatuit la un moment dat de catre team leader  sa nu se mai ambitioneze si sa semneze actele.

La ora 4 dupamiaza este chemat in sedinta de directorul general al companiei CGS Romania, care, in prezenta unei colege de la HR si a unei alte  fete pe post de martor, ii propune lui Mihai sa semneze o serie de documente care sa duca la incheierea colaborarii. Este intrebat ce s-a intamplat, fiind atentionat ca si ei au vazut ce a aparut online…

DISCUȚIA CU DIRECTORUL

Prima foaie este un avertisment scris, aparut de ieri pana azi. Mihai ii spune directorului ca el este de aceeasi parere ca si ieri si in consecinta este intrebat: “Ai simtit vreodata ca te-a obligat cineva sa faci ceva impotriva vointei tale?”. Mihai spune ca intrebarea nu este clara si cere explicatii, dar nu primeste decat aceeasi intrebare. Atunci spune ca, intradevar nu l-a legat nimeni de scaunul de la birou, insa mesajele echipei de manageri au fost foarte clare: ori ramaneti peste program, ori sunteti dati afara. Directorul spne “Nu cred”, fara sa intentia de a cerceta mai departe. Apoi i se mai spune ca estemediocru in rezultate, conform raportului primit de la managerul proiectului. Mihai cere sa vada raportul, pentru ca rezultatele comunicate nu sunt corecte si asta poate fi probat prin artimetica simpla, numarul de vanzari este peste media echipei. Si chiar daca ar fi fost mediocru, tinand cont de faptul ca poate se iau in considerare si alte criterii decat vanzarile, oare angajatii mediocri si nu cei slabi trebuie dati afara mai intai? Iar un angajat mediocru nu trebuie sa primeasca training, informatii si suport pentru a se perfectiona, inainte de a primi cadou demisia? Este foarte adevarat ca pentru a  invata oamenii sa vanda trebuie sa ai formatori experimentati si comunicatori buni.

Fac o paranteza aici pentru  o povestioara despre cum decurge un “feedback pe apel“, in functie de care este judecata mediocritatea angajatilor CGS: angajatul este chemat de coordonator, care a ascultat convorbirea inregistrata si a  notat calitatea convorbirii dupa anumite criterii, dupa care discuta cu agentul de vanzari despre ce a fost bine si ce nu a fost bine. Perfect, doar ca unii coordonatori nu au deloc sau aproape deloc experienta in vanzari sau in comunicare, nu cunosc produsele la fel de bine ca angajatii si asculta superficial apelurile, scazand punctaje pentru lipsa unor informatii esentiale pentru client din apeluri, pe care defapt agentul de telesales le-a spus…

Ieri Mihai a cerut in scris sa i se ofere un desfasurator cu orele lucrate si o detaliere a platilor pe orele suplimentare  de dupa program si in weekend, dar nici astazi nu le-a primit. In shimb, este informat de catre directorul general ca vor rezolva ei partea de documente, ca le va primi prin posta, si ca trebuie sa lase cardul de acces in cladire si sa plece, escortat de un alt angajat. In jurul orei 5 amicul meu a plecat de la birourile CGS si urmeaza sa discute cu un avocat despre ce poate face mai departe. Iar maine dimineata va fi la ITM pentru a depune plangere impotriva companiei. Si…ar trebui sa mearga la munca, la CGS, dupa, corect?

Intre timp, am primit si sutinerea unei jurnaliste interesate de subiect si in acest moment e nevoie de putina rabdare pentru ca lucrurile sa demareze din punct de vedere legal, pentru a trece abia apoi la reportaje in media. Dar am deja peste 40 de povesti asemanatoare pe blog, despre abuzurile de la CGS , si cred ca mai sunt si altele inca nescrise. Pentru ca am facut o scoala de comunicare, am trimis si o solicitare de reactie la CGS. Nu am primit nimic inapoi, probabil si pentru ca au o groaza de alte intrebari la care sa raspunda. Dar am incercat sa aflu un raspuns oficial si in continuare cred ca daca ar fi avut oameni buni in departamentul de comunicare si  respect pentru angajtii care pleaca din firma lor, si-ar fi putut ajusta imaginea. Iar atitudinea “nu conteaza ce scriu astia pe net” se va intoarce impotriva lor.

Printre multele mesaje pe care le-am primit astazi, inchei cu fraza unei fete care a lucrat si ea la CGS, si care m-a convins ca merita sa ii ajutam pe cei care trec prin asemenea situatii sa stie cu ce au de-a face si care sunt drepturile lor, indiferent ce pozitie au intr-o firma:

“[…] Perfect, voi incepe demersurile si voi aduna povestile, ti le voi da si vom incepe “razboiul”. Eu iti multumesc, asteptam de mult oportunitatea asta, sa pot arata lumii ce mizerie e acolo!”

Doua lucruri mai am de spus:

1. Nu sunt genul de om conflictual, ba chiar incerc mai mereu sa gasesc solutii amiabile.  Dar am luat decizia de a face tot ce imi sta in putinta pentru ca aceste situaii sa aiba un ecou cat mai puternic, mai ales dupa ce povestile s-au adunat in numar atat de mare pe blogul meu si pe celelalte bloguri care au preluat articolele, pe Facebook, Twitter si mail. Normal ca sunt si angajati fericiti la CGS, care au fost deranjati de acest articol…dar nu despre ei este vorba aici.

2. Le multumesc tuturor celor care au preluat acest articol, care au comentat despre experientele lor si  si-au oferit ajutorul pentru ca CGS Romania sa fie trasa la raspundere pentru modul in care a ales sa isi trateze angajatii.

Pupici,

Ioana

4 thoughts on “Abuz la CGS partea a 2-a

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s