Pui cerchez

        Çerkez Tavuğu este prima specialitate turceasca pe care am avut sansa de a o manca prima data cand am ajuns in comunitatea de turci din Constanta. Aveam o ruda din partea bunicului care avea casa exact in cartierul unde stateau mai multe familii de turci. Si ce preparate bune papam cand faceam pauza de joaca..Mama uneia dintre fetele pe care le indrageam era the supreme cook jur..Si acum despre reteta ca banuiesc ca nu vreti sa aflati cum jucam eu sotron sau v-ati ascunselea :)) Toata distractia din bucatarie dureaza in jur de 50 de minute. Pe cat de gustos e pe atat de usor se prepara.:D

         Pentru a gati aveti nevoie de ingrediente, nu? Ei iata ce trebuie sa aveti la indemana ca sa gatiti un pui cerchez de sa va ploua in gura cand mai amintiti de el. Evident ca totul incepe cu un pui. Urmeaza pe lista 3 catei de usturoi, 250 grame de nuca, 1/2 paine veche (fara mucegai de preferat :)) ), 1 cescuta de ulei de masline, 1 varf de cutit de boia iute. Puiul nici prea mare, nici prea mic se curata de fulgii ramasi inca pe el, se spala bine bine si se fierbe pentru o jumatate de ora. Ce tratament a la spa are, aproape ca ma apuca invidia.:)) Se scoate si se lasa la racit. In scena va intra acum blenderul – acest holy graal al bucatariei moderne- ce va faramita si amesteca bine miezul de paine, trei sferturi din nuca, usturoiul si 2 pahare din apa in care a fiert sarmanul decedat, adicatelea puiul. Sper ca nu e cazul sa va spun ca apa trebuie si ea racita in prealabil, pentru a evita formarea cocoloaselor. Se mai amesteca timp de 2 ture cu blenderul intreaga compozitie. E timpul sa curatam puiul racit de piele si de oase, avand grija sa desfacem carnea fasii numai bune de mancat- nu prea mari si nici prea marunte. Amestecam bucatile de carne cu compozitia din blender. In cazul in care compozitia este prea groasa- gen coca- se mai adauga 1/2 pahar de supa.

             Toata aceasta compozitie se pune frumos in tava de servit sau pe platou in functie de ce vase aveti :)). Se presara pe deasupra nuca ramasa (sa fie maruntita). Daca va intrebati la ce avem nevoie de ulei de masline ei iata ca acum e momentul oportun sa aflati raspunsul. In uleiul incins usor se amesteca boiaua iute si se toarna uniform peste amestec. Da foarte frumos daca faceti cu muchia unei furculite mici santulete in compozitie..

Pofta buna si pupici,

Ioana.

2 thoughts on “Pui cerchez

  1. Ce multe retete ai prezentat azi😀 am pimit mail dupa mail ;))
    Reteta asta este foarte interesanta si o sa-i propun mamei mele sa o preparam si noi ;)) yam yam😀 deja salivez
    Stiu ca ti-am mai zis, dar ce mult imi place cum scrii :X:X

    • :)) pai de vineri o sa fiu plecata pentru o saptamana si ceva la ai mei si acolo nu am internet..plus ca sunt retete pe care le iubesc..sper sa pot posta si de pe telefon dar nu promit nimic..ma bucur ca iti place cum scriu si ce retete va propun..si eu cam balesc acum..:)) urmeaza si deserturi delicioase asa ca stay around :)) pupici si astept sa imi spui cum v-a iesit puiul

Leave a Reply

