ciorba de loboda

E prima data cand mananc ciorba de loboda..Cat se mai ruga de mine bunica sa incerc si eu din ciorba movulie din farfurie. Si cu cat incapatanare refuzam. Ei iata ca atunci cand faci cu mainile tale o mancare totul se schimba si ce odata ti se parea iuch acum e mmm..Recunosc ca nu am fost prea incantata cand hubby mi-a adus doua sacose pline de verdeturi care de care mai parfumate..Dar na, doar nu le puteam lasa sa se strice in frigider..

– 10-12 legaturi de loboda  (eu am pus 10 pt 4 portii de ciorba mai densa)

– 1 ceapa uscata

– 2-3 legaturi de ceapa verde (eu am pus 5 fire pentru ca fusese ceapa uscata mare mare)

– 3 linguri de ulei

– 4 linguri de orez

– 1/2 litru de bors ( sau o lingura jumatate de bors magic)

– 1 legatura de leustean (nu am avut si am pus patrunjel proaspat)

– 1 ou

 

Dupa ce ati spalat in 3-4 ape loboda ca sa nu aiba urme de pamant sau vizitatori, trebuie sa rupeti coditele ca sa ramana numai frunzele. Cel putin eu asa am facut si asa stiu. Urmeaza partea cu plansete in care veti toca marunt ceapa. Daca aveti merge tocata si in robotul de bucatarie. Lovely, eu una nu am asa ca…Plans ieri la greu..Incingeti intr-o oala uleiul, adaugati ceapa si amestecati pentru a nu se prinde sau arde (da da..le face pe ambele- o nesimtita), si cand s-a inmuiat cat de cat adaugati si loboda. Le amestecati si le lasati in oala singurele pana devine si doamna loboda moale si usor de manevrat. Cam 5-8 minute depinzand de cat de tare e dat focul. Adaugati apa ( 1,5 litri pentru 4-5 portii) si se lasa totul la fiert. Dupa aproximativ 7 minute se adauga orezul, borsul (daca e din ala la sticla e bine sa il fierbeti separat inainte) si leusteanul. Potriviti de sare si cand vedeti ca incepe sa clocoteasca de nerabdare de a fi infulecata adaugati si oul batut bine in prealabil. Se formeaza astfel zdrentele de ou.

E cea mai usoara ciorba pe care o puteti face si nici nu necesita mult timp. Nu am multe poze pentru ca nu stiam ca vreti reteta. Oricum va las cu poza de final.

Pupici si pofta buna,

Ioana

2 thoughts on “ciorba de loboda

  1. Yeeey! Ai pus reteta, mersi :* :* :* Eu stiu de la tata, ca el punea borsul abia la sfarsit, dupa ce erau toate chestiile fierte, o mai dadea in cloccot o data si oprea focul.

Leave a Reply

