Macarons

Pentru ca prietena mea (virtuala pt moment) se vaita ca nu a degustat niciodata macarons m-am decis sa postez reteta pe baza careia fac din cand in cand asemenea minunatii. Dar ma gandesc ca poate sunteti curioase sa aflati istoria lor. Nu? Ei bine atunci sariti peste partea ce urmeaza. :)) Prajiturele ce dau nastere la adevarate dependente si pasiuni au aparut in cursul secolului VIII, in manastirile venetiene. Ei uite ca pacatul degustarii lor tot de la italieni vine. Uff ce oameni. Pai tot ei si pizza si inghetata ..:( Exportate in Franta de Catherina de Medicis (putea sa nu fie de vina o femeie pentru raspandirea pacatului culinar dulce??), les macarons au rezistat pana astazi in bucataria europeana si nu numai. Datorita ingeniozitatii parizianului Laduree, care le imbraca in culori si dantela, ele devin un simbol mondial al produselor de cofetarie. Le intalnim si in filmul Marie Antoinette, in regia lui Francis Ford Coppolla (2006).

Dar de ce macarons si nu veneto sau bezelini? Pentru ca macaron vine din cuvantul italian maccherone ( culmea, dar inseamna macaroane) si din cuvantul venetian macarone (paste fine), conform Larousse Gastronomique- adica enciclopedia bucatariei frantuzesti. Iata insa ca in ultimul timp macarons-urile au devenit marca a brandului Ladurée, vechi de 148 celebru pentru cofetariile si saloanele lor de ceai. Brand-ul este celebru pentru impachetarea macarons-urilor in cutii colorate. Deliciile sunt preparate din albusuri de ou, migdale si zahar. Ca si umplutura puteti folosi de la piure de fructe  pana la amestecuri de ciocolata. Sunt ca si aroma fie fructate, fie din fistic, ciocolata sau cateodata din arome exotice precum foie gras si trufe albe.

Iata reteta pentru 10 macarons

80 g migdale macinate- gasiti in Metro sau in Piata Amzei la supermarketul de vis-a-vis de CEC Bank/ nuci/ alune
150 g zahar pudra
2 albus de ou
20 g zahar (eu am folosit zahar pudra)
4 picaturi de colorant alimentar rosu (se gasesc la sticlute de la Dr Oetker) 

Se amesteca migdalele macinate cu cele zaharul pudra cu ajutorul unui mixer. Se strecoara acest amestec printr-o sita fina pentru a nu exista resturi mari ce va pot sparge dintii :)) Se bat albusele de ou cu mixerul si cand se intareste compozitia  se adauga cele 20 grame de zahar. Se bat ca pentru bezele pana se obtine o consistenta batoasa. Urmeaza adaugarea picaturilor de colorant, dupa care se amesteca usor cu o spatula pentru a obtine o culoare uniforma. Se presara putin cate putin amestecul de migdale in albusul batut, amestecand usor cu spatula pentru a nu se obtine cocoloase.
Se incinge cuptorul la 160C. Se acopera cu hartie de copt o tava mare. Cu ajutorul unei pungi de plastic  (eu folosesc din aceea pentru sandhwichuri gaurite intr-un colt) se toarna cantitati mici din compozitia obtinuta in tava, pentru a forma mici pricomigdale. Se lasa tava in cel mai calduros loc din bucatarie (adica pe aragaz) pana cand se formeaza o crusta la suprafata pricomigdalelor. Pentru a verifica daca s-a format crusta apasati usor pe una dintre pricomigdale – cand nu se mai lipeste nimic de deget inseamna ca le puteti baga la cuptor. Se asaza tava in cuptor si se lasa 10-11 minute. Se lasa sa se raceasca in tava si abia dupa aceea se dezlipesc usor de pe hartia de copt. Pricomigdalele se lipesc doua cate doua cu putin gem de fructe, dulceata, ciocolata Nutella sau le puteti manca si fara umplutura.

Pofta Buna,
Ioana

6 thoughts on “Macarons

  1. Eu abia de curand am apucat sa degust macaroons si am avut norocul de la manca chiar cele de la Laduree😀 Yuuummmyyy! Dar stiai ca o cutie costa 50 euro? Si la bucata 1,8 euro fiecare macaroon mititel??? Mi-a cazut fata cand mi-a zis tata (ca el mi-a adus) si am inceput sa calculez cati bani a dat el pe macaroon-urile pe care mi le adusese gandindu-ma ca poate imi lua mai bine un parfum ceva :)))

    Off-topic: vezi ca nu sunt aliniate campurile de completat cu textul aferent

    • :))) pai sunt scumpe dar sunt varf de patiserie, un fel de dior al parfumurilor :)) aaa..razi de mine cu campurile astea?? eu imi prind urechile pe wordpress asa ca ai vorbit in chineza acum :)) ms oricum ..pupici

  2. Nici nu ai idee cat de fericita m-ai facut!
    De cand am auzit de ele, caut in disperare prin oras un loc din care se pot cumpara.
    Nu stiu de ce, dar am facut o mica obsesie :)).

    O sa incerc reteta cat de repede pot!
    Pupici

Leave a Reply

